معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: ناوگان ریلی بار در مسیر خواف - هرات با حرکت آزمایشی نخستین قطار باری راه‌آهن در این مسیر راه‌اندازی شد.

ناوگان ریلی بار در مسیر خواف - هرات راه اندازی شد

به گزارش قدس خراسان، ابوالفضل چمندی عصر سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این قطار که ۱۷ واگن دارد روز گذشته به صورت آزمایشی از خواف حرکت کرد تا بار مورد نظر را در مقصد تحویل دهد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی بیان کرد: این خط ریلی به دلیل تغییر و تحولات اخیر در افغانستان توسط برخی گروه‌های ناشناس دچار مشکل شده بود و امکان تردد وجود نداشت، اما در ۱۰ ماه گذشته مهندسان و متخصصین ایرانی موفق شدند این خط را آماده بهره برداری کنند.

وی اظهار امیدواری کرد که این اقدام راهبردی و مهم در صنعت حمل ونقل کشور که با حمایت و همراهی مجموعه راه آهن جمهوری اسلامی و کنسرسیوم ریلی ایران و افغانستان صورت گرفته در چند روز آینده به صورت یک خط امن دایمی برای حمل بار فعال شده و بتواند دسترسی جدیدی را برای تجارت بین دو کشور ایجاد کند.

چمندی گفت: ایجاد این مسیر جدید، افغانستان را به آب‌های گرم جنوب وصل کرده و نقش مهمی در افزایش ترانزیت کالا و بهبود اقتصاد منطقه ایفا خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.